Witam wszystkich zapalonych graczy i nie tylko. Jestem nowy na forum i zarejestrowałem się, żeby uzyskać odpowiedzi na moje pytania. Najpierw jednak opiszę na czym polega mój problem. Otóż ok. 3 tygodnie temu stałem się szczęśliwym (jak się później okazało nieszczęśliwym) posiadaczem konsoli PS4. Konsolę podłączyłem do swojego monitora iiyama E2278HD (obsługuję HDCP) poprzez przejściówkę dvi-hdmi. Wszystko działało przez jakiś tydzień, po czym zabrałem sprzęt w inne miejsce i podłączyłem do w sumie dwóch telewizorów bezpośrednio kablem hdmi. Kiedy wróciłem i podłączyłem z powrotem do monitora to początkowo monitor nie wykrywał obrazu. Pomyślałem, że podłącze jeszcze raz okablowanie i zatrybi. Zatrybiło, ale do czasu. Tego samego dnia chcąc odpalić sobie Wiedźmina monitor już zupełnie tego obrazu nie wyświetlał. Zacząłem kombinować, kupiłem inny kabel hdmi oraz przejściówkę. To samo. Byłem nawet w serwisie pogwarancyjnym PlayStation, żeby zdiagnozować usterkę. Facet nie do końca mi to sprecyzował i powiedział coś tam o jakimś kodeku bla bla bla, po czym krzyknął za taką naprawę od 300-500 zł. Oczywiście konsola jest na gwarancji. Tyle tylko, że naczytałem się niezbyt pochlebnych opinii o serwisie gwarancyjnym Sony, o tym, że konsole wracają porysowane itp. I tu pojawiają się moje pytania:
1. Czy to, że konsola była podłączona przejściówką dvi-hdmi do monitora oraz to, że często musiałem ją odłączać aby wpiąć z powrotem normalny kabel dvi w celu uruchomienia PC mogło w jakiś sposób uszkodzić konsolę (dokładnie port hdmi)?
2. Czy podłączenie konsoli do telewizorów (był to Sony oraz Samsung) mogło coś poprzestawiać w konsoli?
3. Jakie są Wasze doświadczenia z serwisem gwarancyjnym? Z tego co czytałem konsole są wysyłane gdzieś do Francji (wtf?!), tylko nie wiem dlaczego skoro w Warszawie jest serwis PRAM, który ponoć zajmuje się naprawą PS4. Proszę o wyjaśnienie kogoś obeznanego z tą procedurą.
Dodam jeszcze, że po podłączeniu konsoli do monitora obraz cały czas jest czarny a gdy ją wyłącze to przez chwilę widoczny jest "śnieg".
Ogólnie jestem mocno rozczarowany awaryjnością PS4. Nigdy dotąd nie zdarzyło mi się, że sprzęt przestał działać po tygodniu użytkowania... Albo po prostu mam pecha i trafiłem na trefny model.
Jeśli ma to jakieś znaczenie to jest to wersja z dyskiem 1TB (CUH-1216B).
Czekam na odpowiedzi.
ODPOWIEDZI:
ie mam pojęcia o co tam chodzi u Ciebie (nigdy nie podłączałem PS4 do monitora), wiem jedynie, że w opcjach konsoli jest jakieś ustawienie dotyczące HDCP, może spróbuj to włączyć/wyłączyć. Tak na marginesie to kup sobie porządny tv 50 cali i nie baw się z monitorem, bo to wręcz herezja :) (żarcik) :)